torsdag 2 januari 2014

Återvinn ditt gamla elektronikskrot

Eftersom jag har varit ute och flaxat non stop nu i flera veckor var det ett kärt återseende att träffa alla vänner i Alex idag.

Bäst var att träffa min adept Nosipho. 

Hon har precis fått veta att hon klarade alla sina exams som hon skrev innan jul. Det betyder att när hon kommer tillbaka till skolan efter jullovet 15:e januari så börjar hon i Grade 10. Så stolt över henne då jag vet hur hon kämpat med pluggandet (framför allt med matten!).


När jag var i Sverige i december så fick jag med mig en del gammal elektronik från kompisar. Sånt som man har liggades hemma i lådorna och inte använder längre.

Idag fick Nosipho en gammal Ipod som jag fick med mig av min kompis Jason. Jag laddade över lite ny musik, bland annat från Nosiphos favorit Beyonce, och det är nästan svårt att föreställa sig hur glad hon blev!

Nästa vecka när jag åker tillbaka till Alex ska jag ge Ninas gamla digitalkamera till en kille som drömmer om att bli fotograf. 

Så lite för oss - så mycket för andra. Tänk på det nästa gång du åker utomlands och kolla en extra vända i dina lådor där hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar